Onze yoga lidmaatschappen zijn flexibel!

maandag

  • Mindful 09:00
  • Hatha 10:15
  • Pilates 19:30
  • Yin 20:30

dinsdag

  • Yin Yang 10:00
  • Hatha 20:30

woensdag

  • Yin 09:30
  • Hatha Allign. 18:45
  • Yin 20:15

donderdag

  • Hatha Allign. 09:00
  • Pilates 19:00
  • Yin 20:15

vrijdag

  • Pilates 09:30

zaterdag

  • Yin Yang 10:00

zondag

  • Pilates 09:30
  • Vinyasa 10:45

Hatha Yoga

Hatha yoga bestaat uit houdingen en oefeningen waarbij alle spieren in het lichaam gebruikt worden. De oefeningen zijn erop gericht je bewust te maken van de spanning in het lichaam. De spanning in het lichaam wordt weer losgemaakt en losgelaten door het bewuste gebruik van de ademhaling. Als de ademhaling rustiger wordt en meer ontspant, ontspannen ook de spieren steeds beter. De oefeningen gaan daardoor geleidelijk steeds beter.  Deze les is geschikt voor alle niveaus.

madi  
10:1520:30  

Yin Yoga

Yin yoga is gericht op het versterken en versoepelen van bindweefsel en gewrichten. In Yin Yoga worden posities langer vastgehouden, zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen.  Hierbij komen energievelden vrij waardoor de les ook emotionele ontspanning geeft. De les is juist zo lekker doordat je niet heel intensief hoeft te bewegen, maar tijd kunt nemen voor je lichaam. Deze les is geschikt voor alle niveaus, ook zeker goed voor startende yogi’s.

mawodo 
20:3009:3020:15 
 20:15  

Mindful Yoga

Deze vorm van yoga gaat over goede zorg voor jezelf!  Bewegen ín de ademstroom en je grenzen respecteren. Ontspannen werken met het richten van aandacht op ademhaling waarbij je het lijf je leraar laat zijn (door niet te forceren). Het versterkt zowel houding als conditie, flexibiliteit en kracht. Na een uur stap je fris en energiek de dag in en gaat opgeknapt en ontspannen verder. Een bijkomstigheid is dat de yoga-oefeningen in het dagelijks leven helpen om meer te ontspannen.

ma   
09:00   

Pilates

Pilates zorgt voor een evenwichtige ontwikkeling van alle spiergroepen. Door regelmatige oefening zal je houding verbeteren, je rechter gaan zitten én soepeler bewegen. Nog een belangrijk voordeel is dat je de circulatie en capaciteit van de longen verbetert door een diepe en gezonde manier van ademhalen. Verder worden de buik en rugspieren versterkt wat goed is voor de houding, evenwicht en controle over het lichaam.

madovrzo
19:3019:0009:3009:30

Yin Yang Yoga

Een Yin Yang les richt zich op het versoepelen en versterken van bindweefsel en gewrichten. Hierbij wordt je fysiek uitgedaagd én kom je volledig tot rust.. Waar het bij andere yogavormen vaak draait om actief aanspannen van spieren, is het bij Yin yoga de bedoeling spieren zoveel mogelijk los te laten. De houdingen worden langer vastgehouden dan bij reguliere yoga. Het Yin gedeelte focust op zittende houdingen. Het Yang gedeelte is iets actiever, ook hier houden we de houdingen langer vast waarbij gelet wordt op zowel uitlijning als ademhaling.

diza  
10:0010:00  

Hatha Allignment

Hatha Alignment is een hatha yoga les waarbij veel aandacht is voor de uitlijning van een lichaam en een goede uitvoering van de houdingen. Er worden dan ook regelmatig hulpmiddelen ingezet om het lijf vrij te maken van spanningen. Een goed uitlijning is alleen mogelijk wanneer je zonder spanning vrij kan bewegen. Stress, spanning of levensgewoontes zorgen voor houdingsproblemen en/of rugklachten waar in deze les aan gewerkt wordt. Tevens worden er hatha houdingen gedaan die regelmatig dieper uitgewerkt en uitgelijnd worden, rekening houdend met de anatomie van een lichaam.

wodo  
18:4509:00  

Vinyasa Flow

Vinyasa Flow Yoga is een nieuwe vorm van Yoga, je zou deze vorm van Yoga het mildere zusje of broertje van Power Yoga kunnen noemen. Zoals bij iedere vorm van Yoga, staat de adem centraal. Het is niet nodig om lenig te zijn om aan deze lessen mee te doen en uithoudingsvermogen en kracht bouwen we langzaam op in deze lessen. Je flowt als het ware van de ene naar de andere houding in deze les in een vloeiende beweging.  Vinyasa Flow bevordert een sterke houding en vergroot de bewegelijkheid. Deze les is geschikt voor yogi’s van alle niveaus.

zo   
10:45   

Ja, ik wil alle start informatie ontvangen